Mollys

Hästarna i stallet!

Nu tänkte jag börja blogga igen:) har många ideer nu! Så vi kan börja med hästarna som står i stallet just nu! 
 
Qvanting 

Gotlandsruss 
Ca 127 cm 
Ljus fux 
Valack 
f: 2004 
e: Ysak 514 
u: Bloss 3199
ue: Jardin 389  '
 
Qvanting är en sprallig och glad ponny! Han är inriden och inkörd, och ska travkvala i höst! Men han är super duktig när man rider honom oxå! Med andra ord en riktig allroundhäst! Qvanting kom till mig vintern 2010. Då vi köpte honom av en kompis till mig!
 
 
 
Smulan 

Shetlandsponny 
ca 110 cm 
Svart 
Sto 
f. 1981
e:okänd
u: okänd 
ue: okänd 
 
Smulan var min första egna häst. jag fick henne när jag var hösten 2008. Vi fick henne gratis bara hon fick sälskap, stå inne på nätterna och att hon fick mycket uppmärksamhet. Vilket hon fick! Väldigt mkt! Jag kommer ihåg när jag fick henne, jag var hos min mormor och mamma hade åkt iväg men inte sagt vart. Sen när hon kom och hämtade mig så sa hon inte vart hon varit. men sen när vi kom hem så Sa mamma och pappa till mig att gå och släcka i stallet(när jag var mindre lekte jag där jätte ofta, så jag tyckte inte att det var konstigt alls.), men när jag kom närmare stallet så var det en häst som gnäggade och jag vart så förvånad att jag nästan trillade omkull!  Så när jag kom in så stod min lilla smulan i en av boxarna. Hon är en riktig liten sötnos! Men ibland kan hon bli en riktig liten surtant, specielt när man tar fram ett spö. Då kan det hända att hon skickar iväg några riktiga bocksprång! Nu är hon pensionär och går i hagen eller går på små promenader. I år så fyller hon 31 år och är super pigg! 
 
 
Cuba 

Korsning 
Ca 140 cm 
Musblack 
Valack 
f: 
u: 
e: 
ue: 
 
Cuba är min kompis häst, han stod först på en ridskola men trivdes inte så bra. Då köpte min kompis honom. Han är troligen nån korsning med fjording och nått mer. Han är super snäll och älskar att hoppa.  
 
   
Dom två översta bilderna är mina och dom två understa är tagna av ridskolan! http://www.rinkabyponnyskola.se/25687480
 
Eldvallas Skilla 
 
Shetlandsponny 
Ca 100cm 
Avblekbar rödskäck 
Sto 
f: 2009 
u: Tussilago 
e: Love Spring RS 298 
ue: Flinta af Jäboruder RS 358 

Skilla är ett snällt shettis sto som nyss blev inkört och inridningen är i full gång men vi har kvar galoppen:) Hon älskar att bli borstad och att springa och busa i hagen med dom andra hästarna. 
 
 


Nathalie

Åhh, vad gulliga bilder.😃
Min lilla Skilla är ju också med.

2012-10-27 / 14:40:50

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback